Home |Death Certificate Karnataka |
മരണ സർട്ടിഫിക്കറ്റിൽ പേര് തിരുത്താൻ എന്തൊക്കെ ഡോക്യൂമെന്റസ് ആണ് വേണ്ടത്?
മരണ സർട്ടിഫിക്കറ്റിൽ പേര് തിരുത്താൻ എന്തൊക്കെ ഡോക്യൂമെന്റസ് ആണ് വേണ്ടത്?
Kerala Institute of Local Administration - KILA, Government of Kerala
Answered on August 30,2021
Answered on August 30,2021
മരണ രജിസ്റ്ററിൽ പേര് തിരുത്തൽ വരുത്തുന്നതിന് ചുവടെ പറയുന്ന രേഖകൾ അടങ്ങിയ അപേക്ഷ ബന്ധപ്പെട്ട രജിസ്ട്രാർക്ക് നൽകണം.
1) വില്ലേജ് ഓഫീസറുടെ പക്കൽ നിന്നുള്ള വൺ ആൻഡ് ദ സെയിം സർട്ടിഫിക്കറ്റ്
2) സ്കൂൾ രേഖ, ഡ്രൈവിങ്ങ് ലൈസൻസ്, പാസ്പോർട്ട്, EPIC, റേഷൻ കാർഡ്, ആധാർകാർഡ് എന്നിവയിൽ ഏതിന്റെയെങ്കിലും പകർപ്പ്
3) മുൻപ് കൈപ്പറ്റിയിട്ടുള്ള മരണ സർട്ടിഫിക്കറ്റുകൾ.
4) മുൻപ് കൈപ്പറ്റിയിട്ടുള്ള മരണ സർട്ടിഫിക്കറ്റുകൾ നഷ്ടപെട്ടിട്ടുണ്ടെങ്കിൽ അതുസംബന്ധിച്ച 200 രൂപ മുദ്രപത്രത്തിലുള്ള സത്യവാങ്മൂലം. (നോട്ടറി/ഗസറ്റഡ് ഉദ്യോഗസ്ഥൻ സാക്ഷ്യപെടുത്തിയത്.)
5) ആശുപത്രിയിൽ നിന്നാണ് മരണം റിപ്പോർട്ട് ചെയ്തിട്ടുള്ളതെങ്കിൽ ആശുപത്രി അധികൃതരുടെ തിരുത്തൽ കത്ത്.
Guide
  Click here to get a detailed guide
How to get death certificate in Karnataka?
A Death Certificate is an official statement confirming the death of a person. A death certificate provides conclusive proof of death of a person along with the place and date of death. Fol..  Click here to get a detailed guide
Guide
  Click here to get a detailed guide
Karnataka Voter List 2024 - Search By Name, Download
Empowering citizens to exercise their democratic rights is crucial, especially in the vibrant state of Karnataka. This concise guide offers clear steps for downloading the voter list, searc..  Click here to get a detailed guide
KSFE
Sponsored
KSFE ഗാലക്സി ചിട്ടികൾ
സുസ്ഥിരമായ സമ്പാദ്യം, വാനോളമുയരുന്ന സമൃദ്ധി!!! 2024 April 1 മുതല് 2025 February 28 വരെ
സുസ്ഥിരമായ സമ്പാദ്യം, വാനോളമുയരുന്ന സമൃദ്ധി!!! 2024 April 1 മുതല് 2025 February 28 വരെ
Related Questions
-
Kerala Institute of Local Administration - KILA
Government of Kerala . Answered on August 19,202139 വർഷം പഴക്കമുള്ള ഒരു മരണ സർട്ടിഫിക്കറ്റിൽ ആളുടെ പേര് ശ്രീധരൻ നായർ എന്നതിലെ ശ്രീ എന്നതിനു പകരം സു എന്നാണ്. ഇതു തിരുത്താൻ എന്തു ചെയ്യണ൦?
മരണ രജിസ്റ്ററിൽ ഉണ്ടായിട്ടുള്ള അക്ഷര തെറ്റുകൾ രജിസ്ട്രാർക്ക് അപേക്ഷ നൽകി തിരുത്താവുന്നതാണ്. മരിച്ചയാളുടെ യഥാർത്ഥ പേരു സൂചിപ്പിക്കുന്ന രേഖകൾ, വില്ലേജ് ഓഫീസിൽ നിന്നുള്ള വൺ ആൻഡ് ദി ...
1 0 70 -
Kerala Institute of Local Administration - KILA
Government of Kerala . Answered on October 23,2021മരണ സർട്ടിഫിക്കറ്റിൽ പേര് തിരുത്താൻ 50 രൂപ പത്രത്തിൽ എന്താണ് എഴുതേണ്ടത്?
ജനന മരണ രജിസ്ട്രേഷൻ നിയമത്തിലെ വകുപ്പ് 17 അനുസരിച്ചുള്ള മരണ സർട്ടിഫിക്കറ്റ് മുദ്രപത്രത്തിൽ ലഭിക്കുന്നതിനാണ്മരണ സർട്ടിഫിക്കറ്റിനുള്ള അപേക്ഷയോടൊപ്പം 50 രൂപയുടെ മുദ്രപത്രം കൂടി നൽകണമെന്ന് നിഷ്കർഷിക്കുന്നത്. ...
1 0 75 -
-
Vileena Rathnam Manohar
Answered on January 31,2024The death certificate is issued in Bangalore, Karnataka but the property in the name of the deceased person is in Tamil Nadu. The family tree certificate should be applied for in Karnataka or Tamil Nadu?
Only one family tree certificate from one state is sufficient
1 0 69 -
David Hill
US Immigration Expert .Does one need to report the death of a person in order to terminate a US passport?
Yes. You have tor return the passport of a deceased relative for cancelation. Department of State will return the passport after it ...
1 0 9 -
Vileena Rathnam Manohar
Answered on December 04,2023My son passed away last year, need a family tree attestation for bank purpose. Me, wife unmarried daughter are there at home. Son was married,no children,now staying with her sister after settling the death benefits. Who should be the applicant me or son Daughter in law's details to include or no? Death certificate,pan, Aadhar available. IsCan we apply online and get it. Is there any other documents required. Is Notarized affidavit required?
You are the applicant since you are applying. Daughter in law’s name should be included since he was married. ...
1 0 44 -
-
The Nilgiris TV
TRUTH - as it is - LIVE . Answered on April 04,2022How can I apply for 1962 death certificate in Tamil Nadu?
Collect information as far as about the death date (approx), place(home or hospital), address, Parents/spouse name, cause of death, ...
1 0 555 -
Support Team Yourdoorstep
Answered on February 12,2022In my PPO and Bank a/c name is mentioned as Balasubramanian N. In my PAN Card and Aadhaar card my name is mentioned as Narayanan Balasubramanian. Now many of my Bank Deposits and Post Office Deposit and SB a/c are opened in the name of NARAYANAN BALASUBRAMANIAN based on the PAN and Aadhaar card produced as Photo ID and address proof. In the event of my demise what name has to be furnished in the death certificate for sanction of family pension in favour of my wife and claim refund of the deposits with banks and post offices to my nominee Son on maturity. Do I need to go for a name change as Narayanan Balasubramanian instead of Balasubramanian N?
Publish gazette notification for name change. It is a certificate given by government of India. Then your problem will be ...
2 0 1893 -
Citizen Helpdesk
Curated Answers from Government Sources . Answered on November 06,2021My mother expired on 28th April 2021 in Karnataka. How can I get death certificate now?
Kindly provide below details to ejanmahelpdesk@gmail.com to guide you further Date of death Name Place of death (hospital address) Source: This answer is provided ...
1 0 258 -
-
Citizen Helpdesk
Curated Answers from Government Sources . Answered on September 06,2021How I can get death certificate by using the name and date of death in Karnataka?
Kindly contact the concerned issuing authority to search the event with name and date of birth, if you have ...
1 0 2019 -
Citizen Helpdesk
Curated Answers from Government Sources . Answered on July 09,2021How much amount to pay to get death certificate in Karnataka?
First copy will be free, for extra copies per copy Rs.5 /-. Source: This answer is provided by E-Janma Helpdesk, ...
1 0 206 -
KSFE
SponsoredKSFE കസ്റ്റമർ മീറ്റ് 2024
ജന്മദിനാഘോഷങ്ങളുടെ ഭാഗമായി കെ.എസ്.എഫ്.ഇ.യുടെ എല്ലാ ശാഖകളിലും കസ്റ്റമർ മീറ്റ് 2024 നടത്തുന്നതാണ്
-
Citizen Helpdesk
Curated Answers from Government Sources .How to get Birth and Death Certificates from Town Panchayats limit in Tamil Nadu?
STATUTORY PROVISION: Computerised Birth/Death Certificates are being issued under CRS Software (Civil Registration Software) in all the 528 Town Panchayats. Every Birth and ...
1 0 855 -
Shanmugapriya Selvarajan
Answered on December 15,20202005 la death aagitaanga.Avungalukkku death certificate eduka mudiyumaa?
Contact your Village Administrative Officer
1 0 141 -
Trending Questions
-
James Joseph Adhikarathil
Former Deputy Collector, Alappuzha,Leading Land Consultant in Kerala. Call 9447464502 . Answered on April 14,2023Where are the AI Camera locations of motor vehicle department in Kerala?
*All Kerala MVD AI camera locations* Thiruvananthapuram Parassala Thiruvananthapuram Pambukala Thiruvananthapuram Kovalam Jn Thiruvananthapuram Neyyattinkara_2 Thiruvananthapuram Neyyattinkara_1 Thiruvananthapuram Thozhukkal Thiruvananthapuram Balaramapuram_1 Thiruvananthapuram Balaramapuram_2 Thiruvananthapuram Pallichal Jn Thiruvananthapuram Thiruvallom Thiruvananthapuram Kumarichantha Thiruvananthapuram ...
1 0 88657 -
Citizen Helpdesk
Curated Answers from Government Sources . Answered on January 27,2022റേഷൻ കാർഡിലെ PHH വിഭാഗം എന്താണ്. ഇത് BPL ആണോ?
PHH - Priority House Hold (മുന്ഗണനാ വിഭാഗം - പിങ്ക് നിറമുള്ള കാര്ഡ്).റേഷന് കാര്ഡ് സംബന്ധിച്ച് നിലവില് APL / BPL എന്നീ പേരുകളില്ല. Source: ...
1 0 6835 -
KSFE
SponsoredKSFE കസ്റ്റമർ മീറ്റ് 2024
ജന്മദിനാഘോഷങ്ങളുടെ ഭാഗമായി കെ.എസ്.എഫ്.ഇ.യുടെ എല്ലാ ശാഖകളിലും കസ്റ്റമർ മീറ്റ് 2024 നടത്തുന്നതാണ്
-
JOY MRC
Answered on September 19,2021How to convert license number 5/9308/2014 from Kerala to this new format in Digilocker?
Use mparivahan app for RC and License addition which is equivalent to digilocker and also valid for Rto checking. ...
2 3153 65633 -
Subhash Chandran
Retired Dy Tahsildar and Land Consultant, Mobile- 8848753166 . Answered on September 07,2023സ്ഥിരപുഞ്ച എന്നാൽ എന്താണ്?
Settlement കാലത്ത് മലബാർ പ്രദേശത്തുള്ള ഭൂമികളെ നഞ്ച, തോപ്, സ്ഥിരം പുഞ്ച,അസ്ഥിരത പുഞ്ച, നികുതികെട്ടാതത്, പുറമ്പോക്ക് എന്നിങ്ങനെ ആറായി തിരിച്ചിരുന്നു…സ്ഥിരപുഞ്ച എന്നാൽ എല്ലാ വർഷവും സ്ഥിരമായി ...
1 0 6047 -
Kerala Institute of Local Administration - KILA
Government of Kerala . Answered on November 06,2023എന്റെ പുരയിടത്തിലൂടെ കടന്നുപോകുന്ന വൈദ്യുത ലൈൻ മാറ്റി സ്ഥാപിക്കാൻ എവിടെയാണ് അപേക്ഷ സമർപ്പിക്കേണ്ടത് ?
താങ്കളുടെ സമീപത്തുള്ള KSEB ഓഫീസില് അപേക്ഷ നല്കുക. അവര് സ്ഥലം പരിശോധിച്ച ശേഷം ഇലക്ട്രിക്ക് ലൈന് സൗകര്യപ്രദമായി മാറ്റുന്നതിന് തടസമില്ലെന്ന് കണ്ടാല് അപ്രകാരം ചെയ്യുന്നതാണ്. ലൈന് ...
1 0 321 -
Citizen Helpdesk
Curated Answers from Government Sources . Answered on October 02,2023എന്താണ് നീല റേഷൻ കാർഡിന്റെ വരുമാന പരിധി?
നിലവിലുള്ള വ്യവസ്ഥകൾ പ്രകാരം പ്രതിമാസം 25000 രൂപയിൽ കൂടുതൽ വരുമാനം ഉള്ള കുടുംബത്തിന് നീല (NPS) റേഷൻ കാർഡിന് അർഹതയില്ല. Source: This answer is provided ...
1 0 494 -
Niyas Maskan
Village Officer, Kerala . Answered on May 22,2020കുട്ടികളെ എങ്ങിനെയാണ് റേഷൻ കാർഡിൽ ചേർക്കുക എന്തൊക്കെയാണ് അതിനു വേണ്ടത് ?
കുട്ടികളെ റേഷൻ കാർഡിലേക്ക് ചേർക്കുന്നതിന് ദയവായി ഈ വീഡിയോ കാണുക.
2 0 3134 -
KSFE
Government of Kerala . Answered on March 31,202110 lakh ksfe chitty , 5 % commission is 50000, 12% GST and 1 % cess. that's in a total deducted amount is 56500 . Our hand 943500 lakh. Is it correct?
It is correct. The subscriber should also remit an amount of Rs.200/- as documentation charge, otherwise this amount also ...
1 0 6612 -
Citizen Helpdesk
Curated Answers from Government Sources . Answered on February 07,2022What are the licenses required to start beauty parlour in Kerala?
To know the approvals required for specific project kindly fill up the questionnaire in the below link to know ...
1 0 874 -
Niyas Maskan
Village Officer, Kerala . Answered on May 22,2020റേഷൻ കാർഡിൽ പേരു ചേർക്കണമെങ്കിൽ എത്ര വയസാകണം. എങ്ങനെയാണ് ?
കേരളത്തിലെ റേഷൻ കാർഡിലേക്ക് പുതിയ അംഗങ്ങളെ ചേർക്കുന്നതിന് ദയവായി ഈ വീഡിയോ കാണുക.
2 0 10113